مدیر اجرایی ستاد امداد زائر کرمانشاه خبر داد؛

تداوم فعالیت امداد زائر کرمانشاه تا ۲ هفته پس از اربعین حسینی 

مدیر اجرایی ستاد امداد زائر استان کرمانشاه گفت: فعالیت ستاد از دو هفته پیش از اربعین حسینی آغاز شده و تا دو هفته پس از آن ادامه دارد. 
کد خبر: ۱۱۷۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱ 11 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، امیر فرهنگیان ظهر امروز یکشنبه (۲۱ مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در قرارگاه کربلا کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه کربلا شناخته شده و میزبان زائران بوده است. 

وی افزود: بیش از ۲۰ استان برای سفر به کربلای معلی باید از استان کرمانشاه عبور کنند و این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، به همین دلیل در ستاد امداد زائر وظیفه خود دانستیم تا در حد توان در تسهیل خدمت رسانی به زائران سهیم باشیم.

مدیر اجرایی ستاد امداد زائر در استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه امداد زائر به صورت رسمی از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد که پلی میان مردم، زائران و مواکب باشد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد امداد زائر از چهار کمیته تشکیل شده که شامل کمیته سامانه، استقبال و بدرقه میدانی، آشپزخانه امداد زائر و رسانه و فضای مجازی است.

فرهنگیان تشریح کرد: در کمیته اصلی که کمیته سامانه است زائران از طریق شماره تماس ۰۸۳۳۱۳۸ می‌توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات مطلع و برخوردار شوند و این اپراتورها به صورت شبانه روزی فعال هستند.

وی اضافه کرد: رونق اربعین، دعوت مردم برای عبور از مرز خسروی و احیای نام کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا از اهداف ستاد امداد زائر استان کرمانشاه است، در واقع هدف تشویق مردم برای خدمت رسانی و همچنین زیارت عتبات عالیات است که مردم هم خادم و هم زائر باشند.

مدیر اجرایی ستاد امداد زائر استان کرمانشاه در تشریح اقدامات کمیته آشپزخانه بیان کرد: مواکبی که امکان اسکان دارند اما امکان پخت غذا ندارند می‌توانند از ستاد برای پخت و اطعام کمک دریافت کنند، در سال گذشته تا ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا در شبانه روز طعام داشته‌ایم.

فرهنگیان تاکید کرد: در کمیته رسانه تبلیغات محیطی تا مرز خسروی، تبلیغات جذب خدمت برای تماس با سامانه و مشارکت مردم با تمام توانی که دارند انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: ستاد امداد زائر کل استان را پوشش می‌دهد و در کشور عراق نیز به علت عدم وجود راهنمای زائر و دسترسی سخت راهنمایی میدانی و امدادرسانی انجام می‌شود.

وی در خصوص زمانبندی فعالیت ستاد عنوان کرد: کار ستاد امداد زائر از دو هفته پیش از اربعین آغاز می‌شود و تا دو هفته پس از آن ادامه دارد.

مدیر اجرایی ستاد امداد زائر استان کرمانشاه در تشریح برخی پویش‌های ستاد گفت: پویش «بیت الحسین» برای ثبت نام افرادی طراحی شده که در صورت تمایل برای اسکان زائران در منزل خود اقدام و میزبانی کنند.

وی ادامه داد: افراد در صورت تمایل می‌توانند در پویش «یه لقمه عشق» ثبت نام کرده و بدین ترتیب در منزل لقمه‌های خانگی خود را تهیه کنند، توزیع آن توسط خادمان ستاد در مواکب انجام خواهد شد.

فرهنگیان بیان کرد: در پویش «زیارت نیابتی» اسامی افرادی که توفیق زیارت ندارند در مرز خسروی قرار داده می‌شود و زائران می‌توانند به نیابت از آن افراد اقدام به زیارت کنند.

وی در پایان گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار تماس منجر به راهنمایی زائران را در سابقه داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار